Jaha...

... då var det gjort... kastreringen av Odon. Och det är lika nervöst varje gång ett djur ska sövas - särskilt en kanin. Visste ni det att de har så hög "vakenhet" att de behöver 3 gånger så hög dos som en katt för att slockna. Sedan kan de vara svårt för dem att vakna även om de får anti-dot. Jag var tvungen att åka med Odon till veterinären en extra sväng och ge honom en skvätt till innan han ville piggna till. Nu hoppas jag att Odon och Klint kan leva lyckligt tillsammans utan att slåss så som kaninhanar brukar göra... förresten - testiklarna på en kanin har form och storlek ungefär som ett lillfinger och är opropotionerligt stora, men mycket med kaniner är ju annorlunda än andra djur.



Min fina, gosiga Odon som numera är en "det".



Har satt upp en liten extrahage så ninisarna kan beta gräs direkt från marken en stund varje dag. Funderar på att låta dem springa lösa på gården ibland men jag har inte riktigt vågat ännu, är lite rädd att det ska komma en främmande hund eller en duvhök.



Lilja kollar om det är värt ett försök att ta sig ut.



Så här bor mina kaniner. Parasollet är till för att skugga när solen skiner för varmt.



Klint och Moa kikar på nåt intressant.

Om ni klickar på länken kan ni se en liten film  http://mittklipp.aftonbladet.se/app/viewMovie.action?id=31389


Kommentarer
Postat av: Utsiraz

Vad gjorde man väl utan kompostgaller, hund och kaninägarens bästevän. Jag tror det säljs fler kompostgaller till hundägare än det gör till trädgårdsfolk.

2009-08-24 @ 23:08:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0