Vad hittade...

... hundarna i skogen?

Vi har varit en sväng till stugan idag, klippt gräsmattan och städat i "gäststugan". Klippte också grenar av rönn, asp och hallon som ska torkas och ges till kaninerna till vintern. Har tidigare torkat massor med sälg så dessa löv ska vara som lite extra godis.

Hundarna sprang som vanligt lösa men idag verkade de leta efter något...


... Moa letade...


... Idun letade...


... och Unni letade!

Efter vad? Kanske ni undrar...

...

...

...

...


BLÅBÄR förståss! Hundarna blir som tokiga, de äter och äter och äter, direkt från kvistarna och...


... njuuuuuter!













Kommentarer
Postat av: Ulrika

Tur att hundarna njuter av att hösten närmar sig:))

2009-07-30 @ 01:32:53
Postat av: Anonym

Jag har också varit ute med 2 blåbärs jägare i skogen idag:)Dom gick och betade som kossor!:)

2009-07-30 @ 21:44:16
Postat av: Erika

Mitt namn kom inte med... men det var jag, Erika i egen hög person som skrev förra inlägget!:P

2009-07-30 @ 21:46:13
Postat av: Ninni

Underbart, våra njöt av att springa fria i skogen och fick nos på rådjur! Sammet mår bara bra och ska få en tilltänkt hane flyttad till oss i sep, ja inte paras förrän till våren förstås!

2009-08-03 @ 12:44:45
Postat av: Petra

Samma här...

Kita (och även Ronja) äter både blåbär å smultron. Himla gott tydligen.

2009-08-04 @ 09:39:19
URL: http://luppabloop.blogspot.com
Postat av: Barbro

Jag har försökt få mina hundar att käka blåbär, men de bara spottar... synd, det ska ju vara så nyttigt!

2009-08-05 @ 01:24:17
URL: http://wilsongrand1.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0