5/5 och spöregn...

... och i kväll är det allmänlydnadskurs som jag hjälper till med... åsså måste jag ta bussen till Strömsund :o( eftersom min bil är på verkstad. Som tur är kan jag åka med Erika hem i alla fall :o)

Vi vet nu att Moa inte inte tog sig vid första parningen så nu börjar ny nedräkning - 63 dygn från nästa parningstillfälle är det nu på måndag 11 maj.

För Idun är det 63 dygn från första parningstillfället lördag 9 maj - hon kan alltså föda vilken dag som helst. Vi tar tempen efter maten morgon och kväll för att försöka lista ut när det är dags. Lundetikar kan föda från dygn 58.

Kommentarer
Postat av: Petra

Tack för kommentaren i min blogg!

Ja, det var skönt att jag kunde ta beslutet i tid, det var hon helt klart värd! Min bästa vän i så många år...

2009-05-05 @ 14:56:47
URL: http://luppabloop.blogspot.com
Postat av: Cathrin

Hej!



Vad spännande att det snart är dags, jag hoppas allt går bra med moder, fader och de nya småttingarna. Väntar spänt på att få se lite bilder snart!



2009-05-05 @ 17:50:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0