Kaninungarna är födda!

Klockan 17:30 åkte jag iväg till Strömsund och strax innan hade jag kikat till kaninerna. När jag kommer hem 21:00 så ska jag släppa in dem i kaninhuset för natten och tycker då att Lilja ser lite konstig ut. När hon inte vill äta morötterna som jag ger dem och det dessutom är en massa lös päls i buren så blir jag lite brydd. Kikar i huset och där finns en stor hög med avplockad päls och inne i den högen finns alldelea nyfödda ungar :o)  Kan bara säga -järnspikars va jag blev glad!! Hade börjat misströsta och trodde jag misstagit mig och att hon inte var dräktig och att vi skulle vara tvugna att göra om hela proceduren. Men de är väl inte kaniner för intet...

I morgon ska jag försöka kika efter hur många det är, om det går utan att stöka på för mycket - jag vill inte störa så att Lilja blir sur. Om det går så tar jag kort också, om inte annat kommer bilder på Lilja och pappa Figo, troligt vis får morbror Klint vara med på ett hörn också.

Nu är alltså första kullen av tre födda...

Kommentarer
Postat av: Harriet

Va roligt! In med massa kaninbilder nu! Ha det bra.

2009-05-06 @ 09:34:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0