Valprapport

Valparna växer inte riktigt bra, det verkar som om de inte suger som de ska, och i morse blev jag riktigt orolig så jag började stödmata med tillägg. 1ml varannan timme har jag gett alla utom 2:an som växer ändå. När de fått tillägget så blir de som lite hungrigare och suger riktigt bra. Jag har lånat en digital våg så det ska bli lättare att väga. 



Idun, 5:an och 1:an. Idun vill helst att jag ska sitta hos henne hela tiden.



Moas mjölk börjar komma igång nu och 3:an och 2:an smaskar på.




Unni får leka med kaninerna nu när hennes kompisar bara ligger i valplådan hela dagarna, men Lilja klagar inte över det.


Kommentarer
Postat av: Ann E

Håller tummarna för att valparna sätter fart i viktuppgången snart.

Kul att följa uppdateringarna i en blogg som uppdateras ofta!

Spännande även med kaninungarna. Det ser ut som att de med ljusa huvudet får vita teckningar i pannan, eller är det min skärm som luras?

Mvh. Ann E.

2009-05-09 @ 21:51:48
Postat av: sofi

nu börjar man ju se att det är kaniner så nu ökar söthets graden helatidenmen lars ser fortfarande ingen söthet i kaninungarna...

2009-05-10 @ 09:12:23
Postat av: Sofie & Berra

Grattis till Iduns valp. Nu är Berra en stolt morfar. Men vi håller tummarna för att de små valparna växer till sig och blir stora och starka. Kramar från Sofie och Pussar från Berra

2009-05-10 @ 11:47:52
Postat av: Maria

Nämen, har ni fått valpar nu?! Jag har totalt missat det. Vad roligt! Hoppas att det går bra och att de ökar i vikt om de ska nu när du stödmatar. nu ska jag fortsätta läsa i bloggen, för jag har missat en del ser jag....

Grattis till valpar och kaninungar!!!

2009-05-10 @ 12:34:05
URL: http://www.bengalkatter.se
Postat av: Åsa J

Håller tummarna för att valparna nu blir starkare när du börjat med stödmatning så att de få ny livskraft igen att orka äta själva + att mammorna ger ifrån sig mera mjölk.



Styrke-kramar till er alla!

2009-05-10 @ 13:53:12
URL: http://www.lanjelins.se
Postat av: Fam Bakker

Congratulations with the puppys of Idun. Too bad the female was not mature. We hope they will grow quickly and that drinking by the mother good start.



Fam Bakker.

2009-05-10 @ 20:10:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0