6-veckors foto

Började i måndags kväll att uppdatera när jag tappade uppkopplingen... sedan glömde jag bort det... men nu kom jag på det :o)


Håhåjaja... vad tiden går fort. Nu är det bara en dryg vecka kvar tills två av valparna flyttar. En blir kvar nån vecka till.

Det är full fart och hela köket är okuperat av mina små huliganer och det är foppa-tofflor på som gäller om man vill vara säker på att gå torrskodd även om moppen jobbar heltid ;o)



Mjuka, gosiga, mysiga och drömmaren Lita...


...tjejen som kommer i full fart och sätter sig på mina fötter. Hon är den som först klättrade över valphagen och ger sig inte förän hon blir upplyft om hon är gosesjuk, sätter jag ner henne innan hon fått nog så talar hon om det.



Försiktiga, snälla, busiga och klätterkusen Ylva...



... kommer som ett jehu och försöker klättra uppför benen för att komma upp i famnen för att få tjusas lite. Tycker inte om när det blir för hårda tag i lekarna.


Trygga, lugna, lyckliga och charmiga Saxo...


... kommer springande i full fart och biter tag i mina tår, ger sig inte förän efter minst tre tillsägelser. Tror att han är större än han är när han kommer i full galopp efter Idun och tror att han också kan hoppa upp i fåtöljen.


Tuffa, bestämda, gosiga, nyfikna minstingen Shensi...


... skriker tills hon får som hon vill och om någon av syskonen tror att de ska sätta henne på plats så tar de fel. Blir lite rädd när det skramlar för mycket i köket men kommer genast fram för att kolla vad det är.

foto: Erika Espwall

Kommentarer
Postat av: Annica från Bräcke

Hej!

Vad fina dom blivit. Saxo är jätte söt.. eller det är dom allihopa. Kul att få se veckobilder dom växer så fort. // Annica

2010-02-19 @ 08:19:20
Postat av: Ulrika

Dom ser helt underbara ut! Tänk vad fort tiden går efter att dom föds, annat är det när man vänta på om det överhuvudtaget ska bli valpar;)

2010-02-20 @ 20:03:36
URL: http://www.svarthogenskennel.se
Postat av: Barbro

Ja, tänk vad olika de är både i utseende och sätt.

Sötnosar!

2010-02-20 @ 21:54:45
URL: http://www.sagoskatternas.se
Postat av: Anneli

Vad de har vuxit, längtar så mycket att få hem Saxo! Bara räknar dagarna nu. Känns som en mycket bra födelsedagspresent till sej själv.

2010-02-21 @ 07:45:39
URL: http://www.eriksro.com
Postat av: Anna-Lena

vilka sötnosar:) Shensi ser mycket tilltalande ut...

2010-02-28 @ 12:22:12
URL: http://sagtorp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0