# 2 Moa

Ända sedan Moa efter sin senaste kull fick IL har jag vetat att hon inte kan få någon mer kull och eftersom min inriktning är att bara ha avelstikar så visste jag att hon måste flytta. Det har varit ett svårt beslut eftersom Moa är min första lundehund och den som gjorde att jag för mer än 5 år sedan fastnade för rasen.

Att hon skulle vara kvar inom familjen har varit självklart och som spekulanter har jag haft en syster och en kusin, båda har katt/er och bor i stan. Vid några tillfällen när vi varit bortresta har Moa bott hos syster och hennes två katter, Svante och Otto. När nu syster fick ändrade arbetsförhållanden så kom schansen att prova om Moa skulle kunna bo där permanent.

Och så har det nu blivit, Moa är numer sambo med Svante och Otto i Ängsmon hos min syster Ulla.



Här är Moa i sitt nya hem där hon får ligga i soffan och ha det mysigt.

Fler bilder på Moa och hennes nya familj kommer så småningom.


Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

Alltså...du har bara två tikar kvar nu?? Hur går planerna framöver? Vi måste höras av..Kramar från oss i Sikfors :)

2010-12-12 @ 16:34:48
URL: http://vargbackennipan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0