Kaninbilder

När jag började plocka ut ungarna för att räkna dem trodde jag att det aldrig skulle ta slut - 11 ungar hade Lilja fött, en var född ute i hagen och var död, men tio stycken lever just nu i all välmåga inne i sitt mysiga bo. Vilka färger det är på dem syns först om några dagar, men en liten aning kan man ju ha redan nu - jag tror att i alla fall en kanske två blir mörka resten gula.

 
10 kaninungar 14 timmar gamla - söta, eller hur ;o)


Mamma Lilja...


... och pappa Figo - båda av rasen rex.

Vi får hoppas att alla ungar överlever.

Kommentarer
Postat av: Petra

Eh... Önskar att jag kunde säga att de är söta, men jag föredrar dem med liiite mer päls. ;-)

Men att döma av föräldrarna så e d säkert jättesöta om några veckor! Väntar spänt på fler bilder.

2009-05-06 @ 18:23:58
URL: http://luppabloop.blogspot.com/
Postat av: Anna-Lena

Grattis även till Liljas kull!! Vilken mängd ;-)Kan bara vara ett tecken på att kaninerna trivs och mår bra. Bra kost och en berikad vistelsemiljö :-)

Lilja ser ut att ha plockat av sig en del päls till ungarna, vilken mor...

2009-05-06 @ 21:28:40
URL: http://sagtorp.blogg.se/
Postat av: Harriet

Men grattis till alla småttingar som kommit!!! Kul att det äntligen blev lite valpar åxå efter ert kämpande. Sköt om er och må så gott alla! / Harriet

2009-05-07 @ 09:39:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0