3 veckor

Nu har alla valpar fått nya hem och sina namn.


Lundetuvans Lita Skogsstjerneblom flyttar till Mo i Rana.


Lundetuvans Ylva Myrstjerneblom stannar i Hammerdal.


Lundetuvans Saxo Vassarve flyttar till Finland.


Lundetuvans Shansi Lundstjerneblom flyttar till Trondheim.

Under veckan som gått har valparna börjat bli lite mer medvetna om världen omkring sig, som i fredags när jag gulligull-ropade på valparna så höde de mig och när jag lyfte upp Saxo så märkte jag att han verkligen såg mig - det är LYCKA :o)


Lite småtrångt börjar det att bli i mjölkbaren och Moa har börjat med att allt oftare sitta och ge gi. Shensi är nästan alltid den som tar hans om de två bakersta spenarna - hon är liten men "naggande god", kommer nog bli en tuffing.


Duktiga Ylva kissar på tidningen medan Saxo gnager på mamma Moas tår.


Saxo är den som är mest sugen på att börja busa - här försöker han få igång Lita...


... och här är det Ylva som får sig en omgång.                                                foto: Erika Espwall




Kommentarer
Postat av: Caroline

Tusen takk Maria, for at vi er så heldig å få en valp fra ditt oppdrett! :) Gleder oss virkelig til at 4:an - Shensi Lundstjerneblom kommer hjem til oss! Hun er utrolig vakker og ser ut som en liten ramp ^^

2010-01-25 @ 00:32:19
URL: http://www.lundehund.webs.com
Postat av: annica från Bräcke

Hej!

Vad dom växer, dom ser rätt jämna ut nu. Mvh Annica

2010-01-25 @ 10:57:11
URL: http://www.kymkira.zoomin.se
Postat av: Anna-Lena

Vilka ljuvliga bilder :) Jag hade önskat att jag skulle hinna komma upp å titta på de små innan de överlåts till sina nya ägare men det verkar tungt just nu...Shansi ser spännande ut eftersom hon inte har ngn mittstrimma på huvudet...Har du bestämt vilken tik du skall spara??

Kramar från Sågtorp!

2010-01-26 @ 15:57:18
URL: http://sagtorp.blogg.se/
Postat av: Barbro

Vilka söta rosa trampdynor!

// Barbro

2010-01-29 @ 21:40:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0