# 3 Räven vs Kaniner 2-0

Mina två första kaniner, Klint och Lilja, finns inte mer för en räv som lärt sig ett lätt sätt att hitta mat har tagit dem. Ja, det är i alla fall vad jag tror, men några bevisa har jag ju inte.


Jolster, Lilja, Odon och Klint ca två veckor innan två av dem försvann.

Våra grannar som i våras köpte en kaninunge av mig kom en morgon och berättade att Sixten hade rymt. Onsdag efter fanns inte Klint i hagen och jag trodde att han blivit sjuk och krypit ner i den djupa håla som mina kaniner har grävt och att dött därnere. Jag tog kontakt med sotaren som skulle ta med en fiberoptikkamera och kika ner i hålan, men innan han hunnit komma så var även Lilja borta.

Jag blev misstänksam att något allvarligt hade hänt och undersökte hagen och buren noga men inga spår efter nån jakt hittade jag inte. Jag märkte att Odon såg rädd och annorlunda ut och upptäckte så att hans svans var borta, bara en knota och ett sår fanns kvar. Nu började jag misstänka att det var räven som varit framme och när grannen berättade att de hittat resterna efter Sixten så förstod jag att det var så.

Odon fick uppsöka veterinären och fick antibiotika med banansmak för sin förlorade svans, något som han heroiskt lät mig tvinga i honom två gånger om dagen i fem dagar. Nu har såret läkt och han verkar inte lida av att vara svanslös.


Svanslösa Odon snackar med Ylva.





Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

Så tråkigt med kaninerna :( Kram

2010-12-12 @ 16:39:17
URL: http://vargbackennipan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0