Familjen Kanin


Hela familjen vid middasbordet, lite trångt är det men trots det är det ingen bråkar.

Tog några bilder med mobilen i kväll. Ingen vidare kvallité men bra ändå, tycker jag ;o)






Kolla in Sippas ihopknycklade öron...




Jag har suttit många timmar och tittat på kaninerna och de har ett väldigt socialt liv när de får leva i flock.

Jag har märkt att mamma Mylta inte pysslat med sina ungar på senaste tiden, i stället så är det morbror Odon som tagit hand om det. Jag kan tänka mig att det kommer sig av att om det varit nån fertil hane i flocken så skulle Mylta snart vara färdig för att föda en ny kull och inte längre har tid med ungarna när de blivit så stora att de äter "riktig" kaninmat. Ungarna diar inte längre och de försöker inte ens att få sig en liten slurk, så som de gjort tidigare när Mylta suttit stilla.

Jolster verkar vara den som sköter om vakten och håller utkik efter faror.

Snart är det dags för 4 av ungarna att flytta till sina nya hem. Både sorgligt och roligt :´)


Kommentarer
Postat av: Jenny J

Fina bilder på fin fina kaniner :D

Våra små raringar är hett efterlängtade och du är varmt välkommen att komma och hälsa på dem sen om du skulle ha vägarna förbi :)

2011-06-18 @ 02:25:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0