Halvtid, igen..?

...javisst, men nu är det Hyperícum-kullen som blir 4 veckor, ja alltså Iduns och Nisses valpar. Jag har ju inte direkt velat lägga ut så mycket bilder och sånt eftersom jag varit orolig för att lillvalpen i denna kull inte skulle klara sig. Det vet jag ju inte nu heller men han har sådan energi och gnista och senaste dygnet har han gått upp 45 gram, vilket är det detsamma som han gått upp på tre dygn tidigare.

En anledning till att Vikke ökar lite mer nu är delvis att de börjat äta lite "riktig" mat och att han dessutom ca 3 gånger om dan får hela mjölkbaren hos moster Ylva alldeles för sig själv...


...här finns det massor med mjölk och han kan i lungn och ro suga och snutta hur mycket och länge han vill, för Ylva (huvvaligen :o/ vilka långa klor hon har, måste klippa dem i morron) hon bara njuter av att få ligga i mitt knä och bli tjusad med.



De tre andra får trängas hos mamma Idun som inte vill ligga i mitt knä för att ge lillen lite extramjölk, hon har börjar att bli väldigt sträng med den som försöker tjuvsnutta mellan måltiderna och det spelar ingen roll vad jag säger, mamma vet bäst ;o)


När Vikke är mätt går han till mamma Idun och sina syskon för att vila.

Och här kommer bilder på alla 4-veckorsjubilarerna en och en...


...jag börjar med Kaja som kommer att flytta till Birgitta och Jonny om 4 veckor.



Nästa är Akke, som söker en egen familj att flytta till om 4 veckor...



...liksom Abbe...


...och Vikke.

Som ni ser, även om bilderna är lite suddiga, så har alla fyra fina tassar med bra extratår.

Några fler bilder bjuder jag på :o)


Kaja och Abbe.


Abbe och "Vikkevire".


Alla tillsammans, eller... inte ;o) Jag trodde de skulle vara trötta och sova så jag kunde fota dem alla tillsammans, men de ville inte busarna.


Kaja (störst) försöker brottas ner Vikkevire (minst), men hon går bet för han bara slinker undan :o)


Det är så roligt med alla valparna nu då jag börjar ha dem tillsammans i köket, bus och spring och jag tänkte försöka fota och/ellerfilma dem lite i morron så ni också får se. Dessutom har Ylva och Idun gemensam vårdnad om dem när de är i köket och det tycker jag är så mysigt att se.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0