HUND 2009

På fredag morgon 11/12 så begav Idun och jag oss iväg på en resa. Jag är inte nån storstadsmänniska och stora folksamlingar är något som jag oftast undviker och Idun har inte ens varit inne i Östersund, så att åka till Stockholm var ett äventyr.

Vi delade bil med tre sibbe-människor och tre sibbar (siberian huskey). Under resan var det inte tyst i bilen många sekunder och efter ca 9 timmar med mycket prat och skratt var vi framme.


Middagspaus och rastning vid Tönnebro.

Väl framme vid Älvsjömässan så lastades allt ur som sibbe-folket skulle ha i sin rasmonter och Idun och jag blev hämtade av vår värd för helgen - Hans som är Nanna Vårmarihands husse. Efter en bilfärd till Ösmo var vi framme och blev varmt mottagna av matte Barbro och Nanna.


Detta är cirka en tredjedel av alla priser och rosetter som Barbro och Hans tagit genom åren med sina fyra lunde-killar.

Bilder från själva utställningen utställningen kommer kanske så småningom, jag glömde helt enkelt fota.

Iduns resultat efter debuten i stora världen bled Chkl 2, ck, Btkl 3, vilket vi väl måste säga var godkänt.



Idun vilar ut i Nannas säng efter en hektisk dag.


Lika som två systrar, men nog ser ni väl vem som är vem...


Nanna jobbade hårt med att få igån lek med sin trötta syster.


Matte fick ställa upp och busa i stället.

På söndag hjälpte Idun och jag till lite I Svenska Lundehund Sällskapets rasmonter, det var verkligen roligt att träffa så många människor och få berätta om lundehundens alla egenheter och fördelar.


Här är det Maria Hedström  från Kung Sunes kennelsom pratar lundehund med intresserade.


Idun var med i rasparaden :o)


Mycke folk var'e... här vid polarhundklubbarnas monter.


Måste bara visa er ett dåligt foto på ett fantastiskt broderi. Det är Nannas "storebror" Olle som Barbro broderat utifrån en fotoförlaga och som tog två år att göra - helt fantastiskt!

Till sist vill jag säga tusen tack till Barbro och Hans för deras stora gästfrihet, hoppas vi får chansen att åtgälda det till sommaren.






Kommentarer
Postat av: Anneli

Kul att träffas igen, hoppas Nanna följer spåren och ser till att det kommer mera fina rosetter upp på väggen - det håller vi tummarna för :O)

2009-12-16 @ 00:12:07
URL: http://www.eriksro.com
Postat av: Anna-Lena

Kul kul! Iduns resultat får man ju verkligen säga klart godkänt till! Det är ju faktiskt lätt att hundarna blir låga i en sådan miljö som stora Stockholmsutställningen oxå. Kul för er iallafall:-)

Ma råkes

Anna-Lena & pack

2009-12-16 @ 21:15:06
URL: http://sagtorp.blogg.se/
Postat av: Annica

Ser ut att ha varit trevligt på HUND2009.



Mvh Annica med tervar från Bräcke

2009-12-18 @ 13:20:36
URL: http://www.kymkiara.zoomin.se
Postat av: Pernilla

Grattis till erat fina resultat och tack för ett mycket trevligt sällskap! :)

Du ska veta vad jag tänk på grabbarna vid vägkanten...Vi skulle ju ringt polisen kom jag o tänka på så de kanske fått hjälp?...Lätt att vara efterklok.. Hoppas det gick bra för dem iaf.



Ha en riktigt bra Jul o Nyår! Ser fram emot nästa upptåg :)



Kram Pernilla & Vintervisorna.

2009-12-18 @ 19:58:45
URL: http://www.vintervisa.com
Postat av: Barbro

Ja, vad bra det gick för er i storstan. Jag hann inte se er i ringen för det var alldeles för mycket som man skulle vara med på.

2009-12-19 @ 21:11:52
URL: http://wilsongrand1.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0