Truls Krutbrenner

För en dryg månad sedan fick Truls flytta tillbaka till mig. Han hade kommit på den dumma idéen att nypa de små barnen i sin familj när de inte gjorde som han vill och sånt går ju inte för sig. Genast när jag fick veta att Truls skulle komma tillbaka så började jag fundera på vilken som skulle kunna tänkas vilja ha honom och min första tanke var Arve. Han var husse till Odin, som ni kanske minns så omkom han under olyckliga omständigheter i våras. Jag ringde till Arve och han ville gärna göra ett försök. En månad skulle Truls få på sig för att se om han kunde anpassa sig till ett nytt och ganska annorlunda liv mot det han tidigare hade levt. Efter ca 10 dagar ringde Arve och sa att han ville behålla Truls, så från att ha varit mjölkbonde så har Truls nu övergått till att vara skeppshund på en bogserare vid ett mudderverk.


Truls med sin nya husse.


Truls på nya jobbet.




Kommentarer
Postat av: Johanna Landgren

Vad skönt att det ordnade sig för lilla Trulle. Han kommer att få det kanonbra där tror jag :)

2010-08-04 @ 13:20:21
Postat av: Linn

Hejsan!



Funderar på om du har några planer på valpar inom en snar framtid?



Mvh Linn

2010-08-09 @ 12:47:15
Postat av: Maria

Johanna - jag VET att han har det kanonbra. Han har en husse som är väldigt kärleksfull och ett fritt liv.



Linn - jag kommer att para Idun vid hennes nästa löp någon gång i november/december.

2010-08-09 @ 14:53:41
Postat av: Anna-Lena

Vad roligt med Truls :) Bra för både hund och gamla och nya ägare...tänk vad allt kan ordna sej till det bästa :)

2010-08-09 @ 18:42:16
URL: http://vargbackennipan.blogg.se/
Postat av: Dagrunn

Heia

Nei nå sitter jeg med tårer i øynene, da jeg såg bildet av Arve med Truls.

Så flott :), og jeg er viss på at Truls blir en flott skipshund, slik som fine og gode Odin var :)

2010-08-12 @ 21:52:34
URL: http://www.123hjemmeside.no/vollakloa
Postat av: karin

hei, syns det er flott at du fikk omplassert hunden Truls:) <3

2010-11-17 @ 21:18:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0