# 4 Vilma och Malin

På höstlovet kom mina älskade systerdöttrar Vilma och Malin på besök några dagar. Också min kära och allra bästa dottern Sofi följde med för att underlätta för mig eftersom jag inte var i bästa form. Aldrig skulle kunna komma på tanken att inte genomföra något jag lovar "mina" småtjejer.

På torsdagen var vi och hälsade på min svåger Micke på hans jobb.



Först törs tjejerna stå på grävarens band...



... sedan inne i styrhytten...



...och till sist åka i skopan.



Sofi fick provköra hjullastaren...



... som är så här STOOOOR.



Sedan var det dags för fika i baracken...



... och allra sist fick Sofi prova att köra grävaren, vilket hon klarade med glans.



Trots att det började bli mörkt så måste vi passade på att stanna till en stund för att kasta sten i Ammerån.


På fredagen tränade Malin och Vilma med sina hundar inför lördagens inofficiella utställning på Frösön, De lärde sig hur de skulle gå och hur de skulle ställa Idun och Ylva för att det ska bli så bra som möjligt. Framöver kvällen var det dags att bada dem och göra dem fina :o)


Vilma tvättar...



... och torkar Idun.



Malin tvättar...



... och torkar Ylva.



Tjejerna hade bestämt att vi skulle äta tacos till middan, men då
fick de allt hjälpa till med att hacka och skära medan jag stekte köttfärsen.



Dukade fram och gjorde fint fixade de också, mina småpigor.



Smaskens blev det, bara att lasta in.


Så blev det då äntligen lördag och dags för utställning.


Malin visade Ylva i juniorklass där hon fick en 1:a och Hp.



Vilma visade Idun i championklass så hon fick Bir och 2-Big.


Alla bilder är tagna med mobiltelefon därför är de grusiga, men bättre det än inga blider allas - tycker jag :o)

Tack älskade Sofi för att du hjälpte mig så att småtjejerna kunde komma trots allt.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0